REVISTA NEUMA AÑO 10, VOL 1 2017 – TALCA, CHILE

LA EVOLUCIÓN DEL ORGÁNICO INSTRUMENTAL CONSTITUTIVO DE LA CAPILLA CATEDRALICIA MATRIZ DE CUENCA EN EL SIGLO XIX.

THE EVOLUTION OF THE INSTRUMENTAL ORGANIC CONSTITUTIVE OF THE CATHEDRAL CHAPEL OF CUENCA ECUADOR IN THE 19TH CENTURY.
Dra. Arleti Molerio Rosa* Universidad de Cuenca, Ecuador

FORMACIÓN MUSICAL Y SU QUEHACER EN EL AULA,

MUSIC TRAINING AND HIS WORK IN THE CLASSROOM, FOLLOW-UP INVESTIGATION OF TITLED ENTRY COURT INITIAL TEACHER TRAINING 2007 (FID 2007) OF THE MUSIC DEPARTMENT OF THE METROPOLITAN UNIVERSITY OF EDUCATION SCIENCES.
Mg. Freddy Chávez Cancino, Gissel Garat Ly, Patricio Sepúlveda Silva* Universidad Metropolitana de Ciencias de la Educación, Chile

CONCEPTOS FUNDAMENTALES Y CONSECUENCIAS DE UN ENSAYO PIONERO: LA INFLUENCIA DE DOMINGO SANTA CRUZ EN EL PENSAMIENTO ANALÍTICO DE GUSTAVO BECERRA.

FUNDAMENTAL CONCEPTS AND CONSEQUENCES OF A PIONEER ESSAY: THE INFLUENCE OF DOMINGO SANTA CRUZ IN THE ANALYTICAL THOUGHT OF GUSTAVO BECERRA.
Dr. Gonzalo Martínez García* Universidad de Talca, Chile

LA MÚSICA FRANCESA PARA ÓRGANO: SIGLOS XVI-XVIII.

FRENCH MUSIC FOR ORGAN: CENTURY XVI-XVIII.
Dr. Luis González Catalán* Investigador independiente, Chile

UNA EDICIÓN SINGULAR DE CANTO LLANO EN LOS ALBORES DEL SIGLO XIX: EL GRADUAL DE LA MISA IMPRESO POR JOSÉ DOBLADO.

A SINGULAR EDITION OF PLAINCHANT AT THE DAWN OF THE NINETEENTH CENTURY: THE GRADUAL OF THE MASS PRINTED BY JOSÉ DOBLADO.
Dr. Santiago Ruiz Torres* Universidad de Salamanca, España

CONTRIBUCIÓN DE HAYDÉE LOUSTAUNAU A LA HISTORIA DEL PIANO EN LA ARGENTINA. UNA APROXIMACIÓN.

CONTRIBUTION OF HAYDÉE LOUSTAUNAU TO THE HISTORY OF PIANO IN ARGENTINA. AN APPROACH.
Dra. Silvina Luz Mansilla* Universidad de Buenos Aires Universidad Nacional de las Artes Sonoras, Argentina